Realizatorem zaopatrzenia może być wyłącznie pracownik, który został zgłoszony do potencjału apteki/sklepu medycznego na Portalu Świadczeniodawcy/SZOI, a następnie zgłoszenie Pracownika zostało pozytywnie ocenione przez NFZ.
Zgodnie z umową, zgłoszenie zmian dotyczących harmonogramu pracy apteki oraz zmian personalnych i godzin pracy personelu powinno nastąpić najpóźniej na dwa dni poprzedzające ich powstanie albo, w przypadkach losowych, niezwłocznie po ich zaistnieniu.
Apteka/sklep medyczny na Portalu Świadczeniodawcy/SZOI w zakładce Administracja nadaje pracownikom uprawnienia do realizacji na eZWM. Dane do logowania na Portal Świadczeniodawcy/SZOI są takie same jak na eZWM. Obecnie logowanie odbywa się w systemie weryfikacji dwuetapowej przy użyciu dowolnej aplikacji uwierzytelniającej (najczęściej Microsoft Authenticator)
Podczas realizacji zlecenia realizator zaopatrzenia może dodać uprawnienia IB, OR (Osoba Represjonowana, Inwalida Wojenny, Inwalida Wojskowy). Podstawą nadania uprawnień jest ważna legitymacja. Uwaga! Uprawnienia ZN, DN, ZND są nadawane wyłącznie przez osobę uprawnioną do wystawienia zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne.
Zlecenie może obejmować okresem ważności maksymalnie 12 miesięcy.
Okres zaopatrzenia w wyroby medyczne wynosi od jednego do maksymalnie sześciu miesięcy.
Obecnie obowiązujące przepisy pozwalają na wybór produktów różnych producentów w kolejnych realizacjach w zależności od decyzji świadczeniobiorcy oraz dostępności produktów.
Tak, pacjent ma prawo zmieniać świadczeniodawców w ramach jednego zlecenia.
Błędnie zrealizowane zlecenie może być poprawione w terminie 90 dni od daty jego pobrania na eZWM. Realizator kieruje prośbę o wycofanie realizacji do NFZ (za pośrednictwem świadczeniodawcy – TZMO S.A.). Po otrzymaniu informacji o wycofaniu zlecenia z realizacji, realizator może zrealizować zlecenie ponownie korzystając z opcji „realizacja wstecz”. Data realizacji zostaje zachowana – jest ona taka sama, jak pierwotna data pobrania zlecenia do realizacji.
Zasady dofinansowania od 1 stycznia 2024 r.
Kwoty dofinansowania i ilości środków pomocniczych regulowane są ustawowo i podlegają ograniczeniom. Od 1 stycznia 2024 r. obowiązują poniższe limity dofinansowania:
Nie ma żadnych przeciwwskazań co do wybrania różnego asortymentu środków pomocniczych w ramach limitu 90 szt. miesięcznie. Otrzymując zlecenia można wybrać produkty mieszane, np. 60 szt. pieluchomajtek i 30 szt. podkładów. Najlepiej jeśli lekarz, wypisując zlecenie, w miejscu określenia wyrobu medycznego wskaże: pieluchomajtki lub zamienniki.
To jest wyrób medyczny.*
Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.
*Dotyczy wyrobów chłonnych na nietrzymanie moczu i śliniaków.